SÖK EN VARA ELLER TJÄNST      |      TIPSA OSS       |     SKICKA PRESSRELEASE                                                                                            FÖLJ OSS PÅ TWITTER FÖR FLER NYHETER twitter
ata  

AtaMedia

  | Svensk FöretagsFakta |    

        

Hem Om oss FöretagsFakta Kontakta oss  Industri kommun och förvaltning  Bygg och Fastighet Transport och motor Teknik Ekonomi och finans

 

 

eab

 

 

 

  | NYHETER                                                                                                                           -         Kommentera artikel          Skicka nyheter/pressrelease 


    

 

   

Svenska företagen som levererar bäst kundservice

 

 

Undersöknings- och actionplattformen Brilliant Future presenterar nu en lista över de företag som levererar bäst kundservice i sin bransch. Listan är baserad på data från 130 svenska organisationer och sammanlagt har tre miljoner kundundersökningar kartlagts. Bland de som toppar listan finns företag som till exempel IKEA, Swedbank, Clas Ohlson och Qliro.

 

Nu presenteras de företag i Sverige som levererar den mest engagerade kundservicen i sin bransch. Branscherna i fokus är bank, energi, finansiella tjänster, försäkring och handel. Vidare finns också de kommuner som under året har skapat medborgarservice i toppklass med på listan.

 

- Brilliant mäter och analyserar löpande medarbetar- och kundupplevelser. Vår data ger gång på gång insikter om att engagerade medarbetare skapar lojala kunder och påverkar resultatet på sista raden, säger Andreas Ferm, vd på Brilliant Future.

 

Insamlingen av data har pågått sedan januari 2019 och baseras på tre miljoner kundundersökningar som genomförts i Sverige. Brilliants data visar att de företag som levererar högt medarbetarengagemang i kundservicen har fler lojala kunder än de som inte gör det. Engagemang är vidare en faktor alla 130 bolag, oavsett bransch, affär eller ärende, har möjlighet att påverka kundupplevelsen genom.

 

- De branscher, verksamheter och dess olika avdelningar som deltagit i kartläggningen hanterar olika typer av tjänster, produkter och ärenden. Medarbetaren har alltid möjlighet att påverka kundupplevelsen med sitt engagemang – den faktorn ser vi på Brilliant även har direkt påverkan på kundlojaliteten, säger Andreas Ferm, vd på Brilliant Future.

 

Hela listan – svenska företagen som levererar bäst kundservice in sin bransch:


 

Bank
1. Volvofinans Bank
2. SEB Kort
3. Swedbank

 

Energi
1. Enkla Elbolaget
2. Mälarenergi
3. Öresundskraft

 

Finansiella tjänster
1. SevenDay Bank
2. Tieto Evry Credit Solutions fd. Emric
3. Qliro

Försäkring
1. Länsförsäkring Kronoberg
2. Lärarförsäkringar
3. Länsförsäkringar Skaraborg

 

Handel
1. Clas Ohlson
2. IKEA
3. Komplett

 

Kommun
1. Ängelholms kommun
2. Norrtälje kommun
3. Varbergs kommun

 

Om listan:

  • Listar de företag som har lyckats skapa exceptionella kundupplevelser.
  • Baserad på data från företagens kundundersökningar. Totalt ligger 130 företag och tre miljoner kundundersökningar, genomförda i Sverige, till grund för beslutsunderlaget.
  • Insamling av data har pågått sedan 1 januari 2019 och har samlats in under hela året. Alla kunder till Brilliant är per automatik med i urvalet.

 

 

ata   ATA Media                                                                                                                                                                       Ämne: Nyheter
 

 

 

 

 

 

 

 

--ANNONS___________________________

jernkontoret

 

boetten

 

eldon

 

finja bemix front

 

tåg i bergslagen

 

uppsala

 

veo

 

solelgrossisten

 

swid

 

e on

 

wps

 

mec

 

swede wheel

 

structor

 

bravida säkerhet

 

noxor

 

kornetsakustik

 

incert

 

elitfönster

 

science village scandinavia

 

toyota

 

outlander

 

hedin bil

 

kylservice

 


 

 

 

Copyright © ATAgruppen. Alla rättigheter reserverade Användarvillkor. Integritetspolicy.