SÖK EN VARA ELLER TJÄNST      |      TIPSA OSS      |      SKICKA PRESSRELEASE              
ata  

AtaMedia

  | Svensk FöretagsFakta |

              

Hem Om oss FöretagsFakta Kontakta oss  Industri kommun och förvaltning  Bygg och Fastighet Transport och motor Teknik Ekonomi och finans

 

 

 

 

 

 

| NYHETER EKONOMI                                                                                           Kommentera artikel          Skicka nyheter/pressrelease                                    

        

 

HSB ger tips på hur du får ihop till kontantinsatsen

 

 

Svårigheter för unga att köpa första lägenheten och nylansering av bosparandet. HSB pratar om hur man får ihop till kontantinsatsen i sin nya kampanj.

 

HSB har Sveriges största bosparande, med snart 100 år på nacken. Sedan årsskiftet är erbjudandet förbättrat tillsammans med en ny bankpartner och bosparandet ska nylanseras.

 

– Att bospara är relevant för många och HSB är den enda aktör som har paketerat det. Nu vill vi att fler ska upptäcka bosparandet genom att koppla det till sparande till kontantinsatser. Kampanjen är också den första större gjord i HSBs nya grafiska profil, säger Caroline Hedlund, marknads- och kommunikationschef HSB ProjektPartner och HSB Finansstöd.

 

Kampanjen fokuserar på olika sätt att spara ihop till den kontantinsats som krävs för att få lån till bostadsköpet. Många, oavsett ålder, har nog drömt om att det löser sig med pengar, något som ”spartipsen” i kampanjen adresserar. Vanligtvis krävs det hårt arbete för att exempelvis bli framgångsrik influencer eller välbetald fotbollsspelare. Däremot kan många spara ihop till sin kontantinsats med hjälp av HSBs nya bosparande.

– Läget på bostadsmarknaden kan kännas hopplöst för många unga, samtidigt som vi faktiskt vet att många sparar aktivt. Med den här kampanjen vill vi visa att bosparande är ett bra sätt att spara ihop till en framtida kontantinsats. Istället för att hoppas på att pengasituationen löser sig genom oväntade sätt – som i kampanjen, säger André Johansson, marknad- och kommunikationschef HSB Riksförbund.

 

Kommunikationskonceptet syns just nu i Stockholms tunnelbana och är framtaget tillsammans med FCB Fältman & Malmén.

 

 
ata   ATA Media                                                                                                                                                                       Ämne: Ekonomi

 

 

'__ANNONS__________________________

jernkontoret

 

boetten

 

eldon

 

uppsala

 

veo

 

solelgrossisten

 

swid

 

e on

 

wps

 

mec

 

swede wheel

 

structor

 

bravida säkerhet

 

noxor

 

kornetsakustik

 

incert

 

elitfönster

 

science village scandinavia

 

toyota

 

outlander

 

hedin bil

 

kylservice

 


 

 

 

Copyright © ATAgruppen. Alla rättigheter reserverade Användarvillkor. Integritetspolicy.