SÖK EN VARA ELLER TJÄNST      |      TIPSA OSS       |     SKICKA PRESSRELEASE                                                                  FÖLJ OSS PÅ TWITTER OCH FACEBOOK FÖR FLER NYHETER    twitter    fb front                               
ata  

AtaMedia

  | Svensk FöretagsFakta |    

        

Hem Om oss FöretagsFakta Kontakta oss  Industri Kommun och Förvaltning  Bygg och Fastighet Transport och Motor Teknik och IT Ekonomi och Finans

 

 

streambim

 

 

 

  | NYHETER                                                                                                                           -         Kommentera artikel          Skicka nyheter/pressrelease 


    

 

Nästan lika många håller avstånd till andra som i förra undersökningen.

Nästan lika många håller avstånd till andra som i förra undersökningen.

 

Nio av tio håller avståndet

 

Nästan nio av tio tvättar händerna oftare, och nästan lika många håller avstånd till andra, till exempel i butiker. Förra veckan rapporterades om en nedgång vad gäller beteendeförändringarna – nu, en vecka senare har trenden vänt uppåt igen.

 

Några beteendeförändringar nådde sin högsta nivå hittills under undersökningsperioden. De beteenden som allmänheten först tog till sig var att tvätta händerna samt att undvika att skaka hand. Det är också beteenden som fortsatt ligger högt upp.

De tre största beteendeförändringarna sedan mätningarna inleddes den 21 mars gäller:

  • I mindre utsträckning bjudit hem folk till mig.
  • Minskat antalet privata eller tjänsteresor
  • Undvikit att pussas eller kramas

 

|Av veckans rapport framgår också att sjukvården och   Folkhälsomyndigheten fortsatt har ett högt förtroende

 

 

Av veckans rapport framgår också att sjukvården och Folkhälsomyndigheten fortsatt har ett högt förtroende.

Färre än tidigare (men fortfarande många) upplever oro för att många företag ska få allvarliga ekonomiska problem (nio av tio i början av mätningen, senaste två perioderna är det åtta av tio). Fortfarande är oron för företagen högst, strax efter oron för att arbetslösheten ska öka

Målgrupp och urval

 

Allmänheten, 18-79 år. Urvalet dras slumpmässigt från Kantar Sifos onlinepanel. Ambitionen är att genomföra 100 nettointervjuer varje dag. Undersökningen pågår sedan 21 mars 2020.


 

ata   ATA Media                                                                                                                                                                       Ämne: Nyheter
 

 

 

 

 

 

 

 

--ANNONS___________________________

jernkontoret

 

boetten

 

eldon

 

finja bemix front

 

tåg i bergslagen

 

uppsala

 

veo

 

solelgrossisten

 

swid

 

e on

 

wps

 

mec

 

swede wheel

 

structor

 

bravida säkerhet

 

noxor

 

kornetsakustik

 

incert

 

elitfönster

 

science village scandinavia

 

toyota

 

outlander

 

hedin bil

 

kylservice

 


 

 

 

Copyright © ATAgruppen. Alla rättigheter reserverade Användarvillkor. Integritetspolicy.