SÖK EN VARA ELLER TJÄNST      |      TIPSA OSS      |      SKICKA PRESSRELEASE                 
ata  

AtaMedia

  | Svensk FöretagsFakta | 

                     

Hem Om oss FöretagsFakta Kontakta oss  Industri kommun och förvaltning  Bygg och Fastighet Transport och motor Teknik Ekonomi och finans

 

 

 

 

 

 

| NYHETER TRANSPORT                                                                                                         Kommentera artikel          Skicka nyheter/pressrelease     

        

 

Så vill svenskarna använda framtidens bud

 

Så vill svenskarna använda framtidens bud

 

Hemleveranser blir ett allt vanligare sätt att förenkla vardagen. Och när ett bud knackar på dörren kan det finnas fler sysslor som mottagaren hade önskat att få hjälp med. Best Transport har nu undersökt vad svenskarna kan tänka sig att använda ett bud till i framtiden. Resultatet visar att avhämtning av prylar, montering och snöskottning kan bli populärt. Samtidigt vill somliga ha hjälp med skjuts till jobbet, rastning av hunden och att hämta paket från ombud.

 

Best Transport har i sin senaste undersökning tagit reda på vad svenskarna kan tänka sig att använda ett bud till i framtiden. Den mest eftertraktade tjänsten visar sig vara avhämtning av saker som ska skänkas eller säljas. Det önskar var tredje svensk. Därefter följer montering av möbler och installering av elektronik, men även snöskottning och bortforsling av trädgårdsavfall. Var femte svensk verkar dessutom ångra att de inte beställde varor med hemleverans från början. De vill nämligen använda ett bud för att hämta sin beställning hos ombudet.

 

– För oss är det inte bara viktigt vad våra kunder värderar idag, utan även vad de önskar i framtiden. I en snabbrörlig värld måste vi hitta nya och spännande sätt att leva upp till våra kunders höga krav på service och flexibilitet. Att det finns önskemål om att bud hjälper till med hundrastning, skjuts till jobbet eller upphämtning efter restaurangbesöket visar på ett förtroende för chaufförerna, vilket är väldigt roligt, säger Niklas Knight, VD på Best Transport

 

Punktlighet och samma dag-leveranser får kosta


Best Transports undersökning visar även vad svenskarna är beredda att betala extra för vid en hemleverans. Det som flest är villiga att lägga en extra slant på är att leveransen sker vid en exakt förutbestämd tidpunkt. Och att få leveransen samma dag som beställningen läggs får kosta extra enligt 17 procent av de tillfrågade. Däremot är ytterst få beredda att betala för att en kopp kaffe serveras i samband med leveransen. 


Topplista: Det här önskar sig svenskarna av framtidens bud

 

1. Avhämtning av saker som ska skänkas eller säljas

2. Montera möbler och installera elektronik

3. Skotta snö och forsla bort trädgårdsavfall

4. Hämta beställda varor hos ombud

5. Hämta mig från krog eller restaurang

6. Handla mat och göra ärenden

7. Köra mig till och från jobbet

8. Gå ut med soporna och källsorteringen

9. Gå ut med hunden

10. Skjutsa till och från fritidsaktiviteter

 

 
ata   ATA Media                                                                                                                                                                       Ämne: Transport

 

 

 

 

__ANNONS__________________________

jernkontoret

 

boetten

 

eldon

 

uppsala

 

veo

 

solelgrossisten

 

swid

 

e on

 

wps

 

mec

 

swede wheel

 

structor

 

bravida säkerhet

 

noxor

 

kornetsakustik

 

incert

 

elitfönster

 

science village scandinavia

 

toyota

 

outlander

 

hedin bil

 

kylservice

 


 

 

 

Copyright © ATAgruppen. Alla rättigheter reserverade Användarvillkor. Integritetspolicy.