SÖK EN VARA ELLER TJÄNST      |      TIPSA OSS      |      SKICKA PRESSRELEASE              
ata  

AtaMedia

  | Svensk FöretagsFakta |

              

Hem Om oss FöretagsFakta Kontakta oss  Industri kommun och förvaltning  Bygg och Fastighet Transport och motor Teknik Ekonomi och finans

 

 

 

 

 

 

| NYHETER EKONOMI                                                                                           Kommentera artikel          Skicka nyheter/pressrelease                                    

        

 

Ny tjänst från Datscha hjälper kunden att tjäna pengar på egen data

 

 

I en ny stor utvecklingssatsning tar fastighetsinformationsföretaget Datscha fasta på att data är det nya guldet. Tjänsten Customer Insight hjälper kunderna att kapitalisera på egen fastighetsrelaterad data och göra den transparent inom den egna organisationen. Genom att befintlig data enkelt förs över till Datschas system blir den tillgänglig med avancerad funktionalitet och enkel att visualisera.

 

Fastighetsbolag hanterar stora mänger data i sin verksamhet. Det handlar exempelvis om transaktioner, värderingar, hyreskontrakt och förvaltningsdata. Information som är värdefull för framtida affärer. Problemet är att den ofta är ostrukturerad och finns utspridd på många olika platser.

 

Vi har sett att våra kunder sitter på mycket fastighetsrelaterad data som fortfarande finns kvar i gammaldags kalkylprogram eller lagras i olika mailkorgar. Det rör sig om stora värden men eftersom den inte kan visualiseras, delas med kollegor eller är sökbar får bolaget inte ut den fulla potentialen. Därför har vi satsat mycket på att utveckla tjänsten Customer Insight, säger Jonas Zakrisson som är Product Manager på Datscha.

 

Med hjälp av Customer Insight kan potentiella användare som fastighetsbolag, konsulter och banker ta ett helhetsgrepp om sitt informationsmässiga strukturkapital. Det är exempelvis ett sätt att säkra värdefull information om en medarbetare slutar. Många gånger är behoven stora när det gäller att tillvarata data som finns lagrade på ett otidsenligt sätt.

 

Idag pratar alla om att de är ”techiga” och datadrivna men i de flesta fall har inte företagen kommit dit. Vi har utvecklat Customer Insight så att de äntligen ska kunna bli det. Ofta finns det betydande summor att tjäna på bättre struktur. Varför köpa en rapport eller analys om man redan har data in-house? säger Jonas Zakrisson.

 

En nyhet är också att Datscha kommer att erbjuda Insight Only-licenser. Det innebär att kunden inte måste ha en vanlig Datscha-licens.

 
 
ata   ATA Media                                                                                                                                                                       Ämne: Ekonomi

 

 

'__ANNONS__________________________

jernkontoret

 

boetten

 

eldon

 

uppsala

 

veo

 

solelgrossisten

 

swid

 

e on

 

wps

 

mec

 

swede wheel

 

structor

 

bravida säkerhet

 

noxor

 

kornetsakustik

 

incert

 

elitfönster

 

science village scandinavia

 

toyota

 

outlander

 

hedin bil

 

kylservice

 


 

 

 

Copyright © ATAgruppen. Alla rättigheter reserverade Användarvillkor. Integritetspolicy.