SÖK EN VARA ELLER TJÄNST      |      TIPSA OSS       |     SKICKA PRESSRELEASE                                                                  FÖLJ OSS PÅ TWITTER OCH FACEBOOK FÖR FLER NYHETER    twitter    fb front                               
ata  

AtaMedia

  | Svensk FöretagsFakta |    

        

Hem Om oss FöretagsFakta Kontakta oss  Industri Kommun och Förvaltning  Bygg och Fastighet Transport och Motor Teknik och IT Ekonomi och Finans

 

 

streambim

 

 

 

  | NYHETER                                                                                                                           -         Kommentera artikel          Skicka nyheter/pressrelease 


    

 

 

 

 

Messar, kollar film och läser - det här gör svenskarna i badrummet

 

Enligt en undersökning som badrumsvarumärket Ifö låtit göra, stannar över hälften av alla svenskar gärna kvar en extra stund i badrummet. Varför? För att få lite ensamtid, kolla uppdateringar och mejl på mobilen och för att läsa – men också äta godis och kolla på film. Att få tid för sig själv i badrummet uppfattas numera som en större lyx än både jacuzzi och bastu.

 

Nu har Ifö, ett varumärke inom badrumskoncernen Geberit, tagit fram en undersökning för att ta reda på vad svenska folket egentligen gör i badrummet.

Enligt undersökningen spenderar svenskarna i genomsnitt närmare 30 minuter i badrummet varje dag. Var fjärde person stannar där längre än så. Personer i åldersgruppen 30 till 40 år stannar längst medan svenskar i åldern 51 till 65 år spenderar kortast tid i badrummet.

 

Messar, kollar mejlar och läser


Föga förvånande uppger närmare hälften att de använder mobilen på toaletten och många stannar kvar extra länge för att scrolla igenom uppdateringar. Undersökningen visar att män använder sin smartphone i större utsträckning än vad kvinnor gör (49 respektive 42 procent). Kvinnor uppger å andra sidan att de njuter mer av chansen till egentid i badrummet (37 procent jämfört med 33).

 

- Badrummet har länge haft ett stort symbolvärde för egentid. Det är också det rummet där vi upplever att vi kan få vara helt ifred. Därför vill många investera i teknik och badrumsprodukter som upphöjer känslan av lugn och ro, säger Petra Nilsson, Marknadschef, Geberit Sverige.

Var femte svensk läser böcker eller tidningar inne i badrummet, men det finns även de som smyger undan och kollar film eller äter godis. Två av tre svenskar anser att tid för sig själv är den ultimata lyxen i badrummet – till och med bättre än att ha en jacuzzi eller bastu.

 

- I takt med att badrummet blivit ett rum som vi svenskar gillar att spendera mer tid i, vill vi även kunna göra det vi gör i resten av våra hem när vi är här. Idag finns helt nya möjligheter till att tillexempel både lyssna på musik och se på TV i badrummet, säger Petra Nilsson.

 

Det här gör svenskarna i badrummet (respondenterna har kunnat ge flera svar):

  • Använder sin smartphone: 46 procent
  • Njuter av tid för sig själv: 35 procent
  • Kollar mejl: 24 procent
  • Läser böcker och tidningar: 20 procent
  • Sms:ar: 19 procent
  • Pratar i telefon: 10 procent
  • Har sex: 9 procent
  • Tittar på film: 4 procent
  • Äter godis: 2 procent

 

ata   ATA Media                                                                                                                                                                       Ämne: Nyheter
 

 

 

 

 

 

 

 

--ANNONS___________________________

jernkontoret

 

boetten

 

eldon

 

jämställdhetsmyndigheten front

 

svepark

 

uppsala

 

veo

 

solelgrossisten

 

swid

 

e on

 

wps

 

mec

 

swede wheel

 

structor

 

bravida säkerhet

 

noxor

 

kornetsakustik

 

incert

 

elitfönster

 

science village scandinavia

 

toyota

 

outlander

 

hedin bil

 

kylservice

 


 

 

 

Copyright © ATAgruppen. Alla rättigheter reserverade Användarvillkor. Integritetspolicy.