MÄSSOR       |     SÖK EN VARA ELLER TJÄNST      |      TIPSA OSS       |     SKICKA PRESSRELEASE                                                                                            FÖLJ OSS PÅ TWITTER FÖR FLER NYHETER twitter
ata  

AtaMedia

  | Svensk FöretagsFakta |    

        

Hem Om oss FöretagsFakta Kontakta oss  Industri kommun och förvaltning  Bygg och Fastighet Transport och motor Teknik Ekonomi och finans

 

 

eab

 

 

 

  | NYHETER                                                                                                                           -         Kommentera artikel          Skicka nyheter/pressrelease 


    

 

Astrid Lindgrens Värld skriker högst när vi korar Sveriges starkaste varumärke

 

Ronja Rövardotter vårskrik med Birk 2019

 

Astrid Lindgrens Värld har länge legat i topp för sina nöjda kunder, men i år har de ändrat mediestrategi och gått i bredare medier vilket också byggt kännedomen om nöjesattraktionen. 
Eftersom Evimetrix väger Nöjd Kund Index, NKI, med kännedom så kommer kvittot på deras satsningar direkt.

 

"Den här typen av effekter ser vi i vår undersökning och den gäller för fler varumärken. Till exempel gör Subaru en liknande ändring och går förbi Volvo som vunnit bland bilmärkena många år bakåt." säger Peter Wissing, varumärkesexpert på Evimetrix.

”Det är fantastiskt roligt att få ett sådant här pris där konsumenterna har sagt sitt. Det är också ett glädjande kvitto på att vår strategiska plan att öka varumärkeskännedomen och vårt arbete med värdskapet har varit lyckosamt." Säger Lena Möller, marknads- och försäljningschef på Astrid Lindgrens Värld

 

Evimetrix Swedish Brand Award har genomförts sedan 2002 och mäter erfarenheter och attityder gentemot mer än 500 varumärken i 38 branscher. I årets undersökning har fler än 6 500 personer svarat om både sin bild av olika varumärken och hur kända de är. Undersökningen som ligger till grund för utmärkelsen Swedish Brand Award ger varumärkesägarna möjlighet att konkret arbeta med benchmark och varumärkesbyggande åtgärder.

 

Varumärkespositionen som utgör grunden för utmärkelsen Swedish Brand Award bygger på måtten Nöjd Kund Index (NKI) och Kännedom. Genom att väga de här två måtten mot varandra blir det möjligt att jämföra olika varumärken oberoende av storlek och det ger ett rättvist resultat som tar hänsyn till både hur omtyckt och hur välkänt varumärket är.

 

De 20 starkaste varumärkena oavsett bransch:

 

varumärke

 

 

ata   ATA Media                                                                                                                                                                       Ämne: Nyheter
 

 

 

 

 

 

 

 

--ANNONS___________________________

jernkontoret

 

boetten

 

eldon

 

uppsala

 

veo

 

solelgrossisten

 

swid

 

e on

 

wps

 

mec

 

swede wheel

 

structor

 

bravida säkerhet

 

noxor

 

kornetsakustik

 

incert

 

elitfönster

 

science village scandinavia

 

toyota

 

outlander

 

hedin bil

 

kylservice

 


 

 

 

Copyright © ATAgruppen. Alla rättigheter reserverade Användarvillkor. Integritetspolicy.