SÖK EN VARA ELLER TJÄNST      |      TIPSA OSS      |      SKICKA PRESSRELEASE               
ata  

AtaMedia

  | Svensk FöretagsFakta |

                  

Hem Om oss FöretagsFakta Kontakta oss  Industri kommun och förvaltning  Bygg och Fastighet Transport och motor Teknik Ekonomi och finans

 

 

eab

 

 

 

 

| OM OSS                                                                                             

        

 

Fler och fler företag använder sig idag av internetmarknadsföring och för många företagare är detta deras viktigaste marknadsföringsåtgärd. Internet som marknadsföringskanal har ökat lavinartat och sökmarknadsföring beräknas idag bara i Sverige omsätta 2,3 miljarder kronor. Vad är anledningen till att så många idag väljer internetmarknadsföring framför marknadsföring via t.ex. dagspress och andra kanaler?

 

Internetmarknadsföringens styrkor och fördelar är många och det är framför allt ett annorlunda sätt att marknadsföra sig på. Internetmarknadsföring sker på konsumentens villkor och inte annonsörens, här gör konsumenten ett aktivt val och söker information om produkter/tjänster som denne är intresserad av.

 

Det är alltså inte du som ska väcka ett intresse för något utan här finns redan intresset och du som annonsör behöver endast se till att visa upp dig när någon visar intresse för din produkt/tjänst

 

Internet som kanal är också svårslaget i den mening att det är ett globalt nätverk där vem som helst, varifrån som helst, med ett klick kan komma åt just din hemsida. Vilket i sig också gör det gynnsamt att använda internet som kanal när man till exempel vill expandera med sin verksamhet.

 

Institutet för Reklam och Mediestatistik (IRM) rapporterar - med 37, 7 miljarder kronor under 2017 når medieinvesteringarna återigen en all time high. I jämförelse med 2016 landade tillväxten på strax över åtta procent.

Utöver en ny rekordnotering visar siffrorna även att de digitala investeringarna för första gången tar över hälften av den totala annonskakan. Tillväxten för de digitala investeringarna jämfört med 2016 landar på 21 procent, där de starkaste tillväxtsiffrorna finns inom sociala medier och online video. Kategorin omsatte 2017 19,2 miljarder kronor vilket motsvarar 50, 9 procent av totalen.

 

- Vi ser tillbaka på ett fantastiskt år på marknaden, tillväxten har varit rekordstark. För tredje året i rad noterar marknaden nytt all-time-high, så detta är en del av en långsiktig positiv trend för medieinvesteringarna, kommenterar IRM:s VD Madeleine Thor

 

– IRM räknar med ett mycket fördelaktigt läge för de digitala annonsinvesteringarna även framöver, under 2018 prognosticerar IRM att internet passerar 21 miljarder kronor i investeringar, mer om det i IRM:s kommande prognos som publiceras i mars, avslutar Thor.

 

 

Annonsera effektivt hos ATA Gruppen och nå dina kunder - Banner alternativ;

 

 

 

Alla priser angiva i svenska kronor exklusive moms och löper 2 månader. Bokning sker normalt per helår om ej annat är överenskommet.

 

Under Företagsfakta utan logotype  13.500

 

Under Företagsfakta med logotype 14.900

 

Banner Frontsida 250 x 200  -  19.800

 

Banner frontsida 250 x 350 - 22.500

 

Banner Frontsida 250 x 400  -  23.500

 

 

 

 

 

 

__ANNONS__________________________

jernkontoret

 

boetten

 

eldon

 

uppsala

 

veo

 

solelgrossisten

 

swid

 

e on

 

wps

 

mec

 

swede wheel

 

structor

 

bravida säkerhet

 

noxor

 

kornetsakustik

 

incert

 

elitfönster

 

science village scandinavia

 

toyota

 

outlander

 

hedin bil

 

kylservice

 


 

 

 

Copyright © ATAgruppen. Alla rättigheter reserverade Användarvillkor. Integritetspolicy.