Fler och fler företag använder sig idag av internetmarknadsföring och för många företagare är detta deras viktigaste marknadsföringsåtgärd. Internet som marknadsföringskanal har ökat lavinartat och sökmarknadsföring beräknas idag bara i Sverige omsätta 2,3 miljarder kronor. Vad är anledningen till att så många idag väljer internetmarknadsföring framför marknadsföring via t.ex. dagspress och andra kanaler?
Internetmarknadsföringens styrkor och fördelar är många och det är framför allt ett annorlunda sätt att marknadsföra sig på. Internetmarknadsföring sker på konsumentens villkor och inte annonsörens, här gör konsumenten ett aktivt val och söker information om produkter/tjänster som denne är intresserad av.
Det är alltså inte du som ska väcka ett intresse för något utan här finns redan intresset och du som annonsör behöver endast se till att visa upp dig när någon visar intresse för din produkt/tjänst
Institutet för Reklam och Mediestatistik (IRM) bedömer att tillväxten inom Internetannonsering och mobilannonseringen ökar stadigt de kommande åren för att landa på drygt 10,3 miljarder kronor 2015. Den samlade tillväxten 2011 till 2015 beräknas därmed till 50 procent. Starkast tillväxt återfinns inom mobilmarknadsföring och webb-TV
Annonsera effektivt hos ATA Gruppen och nå dina kunder - Banner alternativ;
Alla priser angiva i svenska kronor exklusive moms och löper 2 månader. Bokning sker normalt per helår om ej annat är överenskommet.
Under Företagsfakta utan logotype 10.500
Under Företagsfakta med logotype 12.500
Banner Frontsida 250 x 200 - 18.500
Banner Frontsida 250 x 400 - 23.500